Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer

Ok
Menu Tickets
Expo Dino World 2022 | Gosselies - Site Caterpillar

Veelgestelde vragen

Belangrijk! Uw tickets geven u toegang tot de tentoonstelling op het vermelde moment. U hebt half uur de tijd na aanvang van uw tijdslot om binnen te gaan. Bijvoorbeeld: u kunt om 10.20 uur komen als u het tijdslot van 10.00 uur tot 10.30 uur heeft gekozen. Respecteer uw aankomstmoment.

Algemene informatie

  • Hoe zich te kleden

    Het is koud in de tentoonstelling. Breng warme Dino Ranger-kleding mee.

  • Waar vindt de tentoonstelling plaats?

    In Gosselies op de voormalige site van Caterpillar – Poort 5, Jean Mermozlaan, 6041 Charleroi. Voor Google Maps : Klik hier. Voor Waze : Klik hier.

  • Wat zijn de openingsdagen?

    Van 12 oktober tot 5 maart elke zaterdag, zondag en elke dag van de schoolvakanties en feestdagen zijn wij open. Voor exacte tijdstippen verwijzen wij u graag door naar de kassa.

  • Hoe lang duurt het bezoek aan de tentoonstelling?

    Het bezoek duurt tussen de 60 en 75 minuten, maar u kunt zo lang blijven als u wilt.

  • Zijn kinderen jonger dan 2 jaar toegelaten?

    De toegang is gratis voor kinderen onder de 2 jaar. Dinosaurussen en geluidseffecten kunnen echter eng zijn voor zulke jonge kinderen.

  • Hoe laat moet ik komen?

    Meld u aan bij de ingang van Expo Dino World tijdens het tijdslot dat op uw ticket vermeld staat. U kunt een half uur na de op uw ticket aangegeven tijd aankomen. Als er 10.00 uur staat, kunt u tussen 10.00 en 10.30 uur komen.

  • Mag mijn hond mee?

    Huisdieren zijn niet toegestaan in de tentoonstelling. Daarom vragen we je om ze thuis te laten. Hulphonden zijn uiteraard wel toegelaten.

  • Mag ik foto's nemen op de tentoonstelling?

    Foto's zijn toegestaan. Statieven, selfiesticks en andere accessoires die andere bezoekers kunnen hinderen, zijn echter verboden.

  • Is er een plaats om te eten/drinken?

    Ja, aan het einde van het parcours zijn er eetmogelijkheden (zoet en hartig).

  • Wat moet ik doen als ik een probleem heb met de souveniers die ik in de winkel heb gekocht?

    Voor vragen over souvenirs kan je de winkel contacteren op volgend adres: info@expodino.be.

  • Is er een winkel?

    Aan het einde van de tentoonstelling is er een winkel waar je allerlei souvenirs kunt kopen.

  • Is het mogelijk om toegang te krijgen tot de winkel zonder entree te hoeven betalen voor de tentoonstelling?

    Nee, de winkel is alleen toegankelijk voor onze bezoekers.

  • Wat gebeurt er met verloren voorwerpen?

    Verloren voorwerpen worden in de winkel bewaard. Ben je iets kwijt, stuur dan een mailtje naar info@expodino.be met een beschrijving van je verloren voorwerp, waar en wanneer je die kwijt was. Als we je spullen vinden, nemen we contact op.

Mobiliteit

  • Is er parkeergelegenheid? Is die betalend?

    Er is parkeergelegenheid op het terrein. Kostprijs: € 3 te betalen aan de kassa in de tentoonstelling.

  • Hoe is Expo Dino World met het openbaar vervoer bereikbaar?

    Met de trein van het station van Charleroi: halte “Gosselies Blériot”: Bus TEC 62 en 68 - Halte “Gosselies Faubourg de Bruxelles”: metro 3 (M3) => 30 minuten wandeltijd tot de ingang.

Tickets

  • Is het mogelijk om ter plaatse tickets te kopen?

    Ja, het is mogelijk om ter plaatse tickets te kopen als Expo Dino World niet vol is. We nodigen je uit om op de hoogte te blijven via de kassa.

  • Kunnen we op andere plaatsen tickets kopen?

    Nee, tickets worden alleen online of ter plaatse verkocht.

  • Moet ik mijn ticket printen of kan ik het op mijn smartphone laten zien?

    Tickets worden bij de ingang gescand, van op je smartphone of op papier.

  • Ik ben mijn tickets kwijt. Wat nu?

    Ga naar deze site en voer je e-mailadres in. Je ontvangt je tickets dan per e-mail (controleer je spamfolder).

  • Wat moet ik doen als ik de datum of tijd wil wijzigen?

    Je kunt zelf de datum en tijd van je bezoek wijzigen. 1. Klik op de link "Bestelling online bekijken" via de link in je bevestigingsmail. 2. Klik op “tijdslot wijzigen”. 3. Kies het nieuwe tijdslot dat past (als je maar één reservering had, is er maar één mogelijkheid). 4. Kies een nieuwe datum en tijdslot. 5. Bevestig door op "Ja" te klikken. Je kunt deze datum maximaal 3 keer en maximaal 3 uur voor het gekozen tijdslot wijzigen.

  • Waarom moeten we vooraf een dag en een tijdslot kiezen?

    Om de veiligheid van bezoekers te waarborgen en iedereen optimaal te laten genieten van het bezoek, is het essentieel om anderhalf uur van tevoren te kiezen. Het is niet verplicht om de tentoonstelling op een bepaald tijdstip te verlaten.

  • Kan ik mijn ticket terugbetaald krijgen?

    Zodra uw reservering is gemaakt, is het niet mogelijk om uw geld terug te krijgen.

  • Is mijn ticket nog geldig als ik later arriveer dan de reserveringstijd?

    Als je niet binnen het op je ticket vermelde tijdslot arriveert, kunnen we je toegang niet garanderen. We zullen echter proberen je, indien mogelijk, later binnen te laten.

  • Kan ik een kinderticket omwisselen voor een standaard (volwassen) ticket?

    Het is niet mogelijk om je ticket te wijzigen. Voor alle vragen over je tickets kan je terecht op info@expodino.be

  • Is het gezinsticket geldig voor 2 volwassenen en 2 kinderen?

    Het gezinsticket bestaat uit 4 tickets die geldig zijn voor 2 volwassenen en 2 kinderen (2 tot 12 jaar). Download zeker de 4 tickets naar je smartphone.

Toegankelijkheid

  • Is de tentoonstelling toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit en buggy's?

    Ja, de tentoonstelling is toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit en buggy's. De toiletten zijn op aanvraag toegankelijk. Spreekt u alstublieft met het personeel.

Tarieven

  • Wat zijn de tarieven?

    Er zijn 3 tarieven beschikbaar. Wij nodigen je uit om de prijzen op het ticketing platform te raadplegen. – STANDAARD (van 13 tot 65 jaar oud incl.) – KIND (van 2 tot 12 jaar oud incl.) / SENIOREN (65+) – STUDENT –PERSOON MET BEPERKING

  • Is er een voorkeurstarief voor groepen?

    Ja, alleen voor groepen vanaf 20 personen. Neem contact op met info@expodino.be voor meer info.

  • A partir de quel âge est-ce payant ?

    L’entrée est gratuite pour les enfants de moins de 2 ans.

Gezondheidsmaatregelen

  • Wat gebeurt er met mijn ticket als het wordt uitgesteld of geannuleerd vanwege de coronacrisis?

    In het geval van maatregelen opgelegd door de overheid, zal het evenement deze strikt opvolgen op het gebied van flow management en de uitvoering gedurende het hele parcours. Bij uitstel blijven tickets geldig voor de nieuwe data. Bij annulering worden tickets terugbetaald.

Extra's

Getuigenissen

“De kinderen waren betoverd door dit universum!”

- Nady

“Mega! Geweldig! Het was erg cool!”

- Emma

Volg ons voor
meer roaaarrr